onsdag, april 25

Jag hoppas det finns åror i båten. Som om det skulle hjälpa när den sjunker.

Efter en muffins och en jättegod kaffelatte från Muffin Bakery sätter vi oss i solen i Rålis en stund innan vi bestämmer oss för att gå över Västerbron för att kolla på the Båt. Stoltheten är nyköpt och ligger där vid en av båtbryggorna. De stolta ägarna till båten är och köper rep får vi veta på telefon, men ska komma om en knapp timme. Så vi sitter i solen på en mur och dinglar med benen under tiden. Sen kommer de skuttande runt hörnet med sina nyköpta båtgrejer, lyckliga som kids som precis fått en hundvalp. Vi följer med ut på bryggan och solen skiner fortfarande och långt borta Lilla Essingen och de nybyggda husens fönster blänker. Matroserna, som de borde kallas, skuttar i båten först och åker en provrunda medan vi sitter kvar på bryggan. Sen kommer de tillbaka och då har två matroser till hunnit ansluta.
-Vi måste prova om alla kan åka, jublas det från styrpulpeten.
Jag försöker smita undan, men snart sitter vi där i den lilla motorbåten. Nio personer. Och jag är övertygad om att den ska sjunka. Men det gör den inte. Hon är säker gamla Bettan.

6 kommentarer:

Ninde sa...

Åh, båtar..i soligt Stockholm, lovely! Saknar kollegan med segelbåten...

Felicitas sa...

Hahahahaha! Låter hur härligt som helst!! =D

S sa...

ninde - Hehe! Segelbåt låter fint. Hade du sett det igår som mest påminde om en omtagning från filmen Titanic hade du trott att vi var galna på riktigt.

Felicitas - Härligt. På bryggan. Annars älskar jag att åka båt. Men nio personer var nog fem för många. Men nu vet vi ju ungefär var maxlasten ligger. Tre ganska små tjejer och sex snubbar.

Lill-Krizan sa...

Köpte du cheesecace/jordgubbs-muffinsen?

Om man pillar bort det torra är de skitagoda!

Lill-Krizan sa...

Nästa gång jag skriver här ska jag har lärt mig stava till cheesecake.

Jag skyller på tillfällig förvirring.

S sa...

Jag valde inte cheesecake/jordgubbs-muffinsen, utan återgick till morotsmuffinsen. Råkade ju välja en asäcklig förra gången, som ankorna fick. Så jag vågade inte chansa.

Hm. Vill inte behöva pilla bort hårda kanter.
Men den där med kardemumma är god också. Och den med choklad. Och...ja.

Klart du kan skylla på det.

 
Where The Heck Are You?