måndag, april 16

Inte som den drömlördag jag planerat med vin och party, utan mer ligga i en grop och önska att en grävskopa skulle komma..

Buss. Varmt. Instyle. Ipod. Någon form av tantmigrän. Bli hämtad. Bli irriterad. Somna på soffan. Vakna av att jag borde vara på en fest en timme senare. Ignorera telefonen. Ta två alvedon. Inse att jag borde vara på festen alldeles strax. Sura lite. Äta en sallad. Inse att jag borde vara på festen nu. Skicka jagkanintekomma-sms. För jag är en migräntant. Och ja jag vet, det var såklart inte migrän. Ligga kvar i soffan. Ta två alvedon till. Sura. Kolla på Singalong. Sura ännu mer. Sova.

10 kommentarer:

Björnen sa...

Stackare! Bussar kan ge sådana symptom.

Men mådde du verkligen bättre av att se på Singalong? Det framkallar ju migrän.

Fröken Lund sa...

En fråga som är relaterad till nåt helt annat. Vad skriver du exjobb om? Jag ska nästa termin skriva exjobb i straff- eller processrätt och plågar nu min omgivning med att fråga vad just de skriver om.
:-)

Anonym sa...

Huvudvärk+olust=jagvillvarahemma="migrän", och det är en helt okej ursäkt..
Hoppas du känner dig bättre nu!

Kristina sa...

Men stackare! Håller med Björnen om Singalong, men ibland är enda räddningen en lördagkväll på soffan. Huvudvärk går över och festerna finns kvar. Tantvarning på den trösten. Ursäkta. Ska genast gå och leta upp min förlorade ungdom.

Lill-Krizan sa...

Förlåt att jag väckte dig.

Jag ville bara dansa lite.

Chriss sa...

nu efter helgen, när ja satt i min fönster och drack ett glas tropicana (utan frukkött, alltid utan fruktkött) så kom jag på det.. jag är hemma nu. ja kände det lite när jag vaknade av fågelkvitter på söndagen. men mest kände jag det nu när solen gick ner och jag satt i mitt stora fönster med benen utanför. jag är hemma nu.. och du, sing along är bra. alltid bra! ;)

S sa...

björnen - jag borde tänkt på det och tagit tåget. äckliga bussluft.

Och nej, haha. Jag mådde inte bättre. Snacka om kontraproduktivt.

fröken - Jag skriver om Vårdnadshavarens roll i mål gällande sexualbrott mot barn. Dvs vilken processuell klassificering domstolen valt att göra; vittne eller målsägande. Vilka faktorer som styr och vilka konsekvenserna blir av detta. Hm. Ja.

ylwa - Hehe. Jag känner mig bättre. Kände mig bättre redan i söndags.

kristina - Tycker att det var en charmig tröst och inte alls tantig. Så det så. =)

Lill - Du väckte mig inte. Jag föstår att du ville dansa. Och bada i fontänen. Är det det bästa som någonsin hänt typ?

Chriss - Det gör mig glad. Du passar i lägenheten. Men det där med dingla med benen utanför fönstret. Låg inte lägenheten typ på tredje våningen? Sötnos.

Felicitas sa...

Åh, gumman.. Sådana dagar önskar man att man inte ens hade vaknat! =( Jag har också haft några i samma stil, inte ett dugg trevligt. Hoppas att det känns bättre.

KRAM

Lill-Krizan sa...

Typ, ja.

S sa...

Felicitas - Det gick över. Det värsta är ju just då när man känner sig som 80 år trots att man helst vill dricka vin och träffa de man saknast senaste veckorna och istället får ligga i soffan som en säl och vätska upp.

Lill -I knew it. Att du var solsken från öra till öra och på alla andra sätt också.

 
Where The Heck Are You?