tisdag, april 17

High strung

Tänkte att jag skulle somna som en säl efter att ha sprungit slingan, men inte. Det där vita ljuset och så är de där. Tankarna om uppsatsen. Kanske borde jag inleda slutsatserna.... Sov nu. Vänd på kudden. Hur ska jag presentera empirin... Rullar runt på rygg. Titta upp i taket. Tågbuller från spåren. Slappna av i tårna, slappna av i foten. Yeah right. Jag vill åka bort. Nu. Provar att ligga på sidan. Och då behöver jag en ny bikini. Kanske den randiga, den var fin. Viftar med tårna. Åh, det är för varmt. Jag kan inte andas. Vända på kudden igen. Suck, vad håller jag på med. 40 sidor är 40 sidor är Hubbabubba. Somnar sent, men vaknar klockan 07.30 och studsar upp (då förstår ni hur stabilt läget är) och 07.45 sitter jag i soffan med yoghurt och flingor. Och nu har jag sett att nyhetsmorgons nya studio är ful, hört om skolmassakern i USA och det är molnlock över Stockholm. Och idag ska jag skriva. Det är enda lösningen.

9 kommentarer:

Johannes sa...

Oh my God. Vem tvingade upp dig vid den här tiden egentligen?

Ninde sa...

Åh. Det där är bara såå irriterande. Brukar ha ett skrivblock/filofax vid sängen o skriva ner sake ribland när det är omöjligt att sova. För att släppa dem liksom. Buss på skrivandet nu..;)

Felicitas sa...

Ta dig nu i den där fördömda kragen. Du fixar det!! Du briljerar och du kommer att skriva en grym empiri och perfekt slutkläm!! Kram, Stumpsan!

Björnen sa...

40 sidor är som ett Hubba Bubba? "Stora bubblor som aldrig klibbar"? Tja, varför inte?

Du kommer fixa detta galant! Lycka till!

S sa...

J- Moi. Och jag har hunnit ångra mig några gånger, men dagen har gått över förväntan. Fram tills nu iaf.

ninde - Det där har jag aldrig provat, men har polare som säger att det funkar. Kanske är värt ett försök iaf? Tack för pepp.

=)

felicitas - Jag har ju ingen krage att ta i. Känns som jag byggt ett sandslott och sen råkat sätta mig på det. Det är samma innehåll fortfarande, men ser inte ut som det borde. Men det blir text iallafall. Kram tebax.

björnen - Haha! Nu kom jag att tänka på den där seriereklamen för HubbaBubba, när de alltid blåste de bästa bubblorna på slutet, som inte klibbade. Hehe! Ni är så snälla, som en riktig supportklack!!

Björnen sa...

Just det ja! Det var en bra reklam! Trygg. Man visste alltid att de svarta (onda) skurkarnas bubblor skulle spricka på slutet.

Fast det kanske var lite orättvist att jämföra din skrift med en bubbla - föhoppningsvis finns det mer substans i den än så? ;-)

S sa...

Var de svarta? Argh. Minns ju inte.

Hm. Den är nog mer som ett trassel än som en bubbla.

Björnen sa...

Men trassel kan innehålla mer än vad man tror. Dessvärre, ibland...

S sa...

björnen - Hahaha! Du borde ta över coachandet för volleybollteamet. =)

 
Where The Heck Are You?