tisdag, april 10

Dagens pausfåglar. Ja, de på telefontråden.

Fina Ajja, ger mig en möjlighet att komma undan uppsatsskrivandet en stund genom en listutmaning. Yeeees!

DAGENS VILL HA: Tyvärr en massa saker. Såg en jättefin kort jacka i stan i lördags. I want! Och så vill jag ha en resa till Spanien. En klar uppsats. Solsken och mer kaffe.
DAGENS KLÄDSEL: Södra Sveriges trasigaste jeans, grön t-shirt.
DAGENS SMINK: Inget. Jag är rosigt pigg framför datorn i alla fall. Och jag ljög visst. Nu.
DAGENS FRISYR: Fraggelfrillan från helvetet. Trots tofs vägrar den foga sig. Ser ut som jag fått en elchock.
DAGENS HÄNDELSE: Det har inte hänt något alls. Det är det som är grejen med att vara här. Det händer inget.
DAGENS LÅT: You raise me up.
DAGENS PLANER: Forsätta med min pappershög och näst på tur är att läsa en utredning från rädda barnen och sen ännu en utredning och ännu en utredning....
DAGENS SAKNAD: Ch, det är du. Me miss you.
DAGENS DUMMASTE: Att jag inte är klar med uppsatsen och sitter i Spanien på en uteservering och dricker cortado.
DAGENS SJUKA: Att det låg snö utanför fönstret när jag vaknade. Någon behagar med mig skämta aprilo. Bort nu, hokuspokus!
DAGENS DROG: Kaffe. Och då menar jag inte någon stylish latte, utan vanligt bryggkafffe från putterbryggaren ute i köket.
DAGENS ROLIGASTE: Är utan tvekan den här. Ni måste titta.
DAGENS FAVORIT: Finaste vovven som ligger och snarkar på mina fötter.
DAGENS KÖP: Pocketböcker måste köpas. Och hårsnoddar. Jordens bästa.
DAGENS GODIS: Såna där små påskägg.
DAGENS HUMÖR: Koala.
DAGENS ORD: Ballerinakex.

Vad sägs om att slösa lite tid på att göra den här utmaningen; Söta Felicitas, Den ständige Mr Mullvad, nyblivna blekingebon Ylwa, Espressomannen som cyklar som en galning och alldeles underbara Kristina.

7 kommentarer:

Chriss sa...

Hey baby! Ojdå nu har jag varit duktig, googlade lite på ögongrejjen och det kan va så att jag inte tål IPREN. Därav jag oftast fått det när ja druckit, min abosluta favorit bakistablett.. FAN.. Haha! Och nu börjar lägenheten fixa till sig oxå, fått soffan och den nya tvn o hemmabio systemet.. Nu är det små grejjer som ska köpas, och då behöver jag fragggggeln.. Saknar dig! Kom hem! Kram C

S sa...

Det vore så typiskt dig, bakfylleallergi. Så gulligt.

Hemmabiosystem. Wow!

Fraggeln är bra på att gå i affärer, men slåss mot uppsatsen fortfarande nere i Småland. Men I´ll be back! Snart. Måste bara skriva lite mer.

KramKramKram

Björnen sa...

Menar du att du har gjort annat än den livsviktiga uppsatsen?! Fy!

Har facitet på din utmaning på min blog nu. Så du vet vad de rätta svaren är menar jag...

Felicitas sa...

Alltid kul med utmaningar!! =D

Kristina sa...

Jag antar utmaningen! Och passar samtidigt på att önska dig lycka till när du plöjer dig igenom högarna med utredningar. Något gott lockar ofta runt hörnet. I ditt fall säkert en Spanienresa! Helt säkert!

Ninde sa...

Fraggelfrillan från helvetet hi hi..ser den framför mig. Lycka till med skrivandet och Spanienplanerna.. :)

S sa...

björnen - Disciplin var så låg igår. Fastnade i en rapport och kom bara inte igenom. När det är som klister.
Men idag kanske det går bättre. Det måste det.

Ja, dina svar var korrekta. Bra.

Felicitas - När du har tid, Stumpan. No hurry.

Kristina - Perfekt & Tack. Ibland känns det som man jobbar i motvind och uppförsbacke. Men jag ska bli klar nu - snart.

ninde - Tack!! Först skriva, sen eventuellt Spanien-belöning.

 
Where The Heck Are You?