torsdag, mars 29

Snälla, fäll ett träd över mig. Gör någonting.

Lunchade i Kungsan och fick en inblick i ett eventuellt framtida liv som jurist, tack vare personerna bakom oss i kön.
Tjejen nästan dold bakom en sminkkaka:
-Ja, aaaaalltså jag bara måååååste ju köpa nya träningsskor, sen kör jag igång bums, jag har ju liksom inte kunnat springa....
Juristsnubbe med backslick:
-Äh, det måste ju ses som laga förfall? *oink-oink-skrattar*
Tjejen:
-Ja, det har du rätt i.

Och jag vill dö, men nöjer mig med att himla med ögonen och under tiden passerar mitt val av yrke i revy.*


*Och memo to self; sluta himla med ögonen. Omedelbart.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oink-oink-skrattar???

S sa...

Du vet sådär så det liksom nöffar till och blir ett ofrivilligt grisljud. Som låter som ett oink. Vanligt hos snubbigagubbar.

S sa...

Och om någon annan vill översätta det där...

Björnen sa...

Jag förstår precis.

Det är bland det värsta som finns, ihop med åsneskrattet och det där torra he-he-he! jag bekräftar dig genom att utstöta jobbiga ljud men tycker inte det här är ett dugg skoj-skrattet.
Ett stort no-no för alla som vill verka professionella.

S sa...

Jag blev orolig att det var en förutsättning för att få jobba på byrå när jag hörde honom oinka loss i kön.

Borde inte åsnegnägget och onikskrattet förbjudas?

Björnen sa...

Definitivt. Vi förbjuder dem här och nu!

Vet inte hur det är med oink-skratt för att få jobba på byrå här i Sverige, men jag skall genast höra med min vän Köpenhamns-advokaten för att se hur det är där. För om det krävs ett oink-skratt för att få jobb är det nog bara landsflykt som gäller.

A. sa...

Jag gillar det torra hehehe-skrattet. :-)

Åsnegnägg och oinkande däremot är inge vidare...

S sa...

björnen - det vore verkligen jättefint om du kunde kolla med Köpenhamnsadvokaten om han känner till något om skrattkraven. annars trivs jag ju i Köpenhamn, så det kanske vore något för mig.

a - Hehe i sin ära. Absolut. Men ett skärande fejkgnäggande eller ett medvetet oinkande måste rensas bort.

 
Where The Heck Are You?