lördag, mars 10

Jag vill också krångla ut min Rubiks kub.

Lillebror hämtar vid bussen efter fem timmar kaffeabstinens. Därför är tåg bättre, jag vet ju egentligen. Han är skäggig igen och pratar hela vägen hem. Får mitt efterlängtade koffein och ser Lasse Brandeby slowfoxa i tvrutan. Sen somnar jag under dubbla täcken och drömmer. Vaknar kl 06. Klockan 07. Klockan 09. Och går till sist upp. Knallblå himmel och sol. Sån där sol som slår dig rakt över ansiktet och vrålar tjohoooo, vintern är över, vakna! Fikar med H och pratar om dyra solglasögon och det där om att inte lägga dem på biltaket och sen köra iväg. C kommer förbi och hennes Rubiks kub är nära en lösning. Och när vi går från caféet slår mina måsar volter över husen och det blåser vindar som skulle få vilken drake som helst att lyfta. Sen kör jag hem med en tårtkartong på passagerarsätet.

3 kommentarer:

Johannes sa...

Det är så det ska vara :)

Martin von Krogh sa...

låter skönt, hoppas du hae en skön födelsedag. Grattis i efterskott!

S sa...

J - Jo, men gärna lite varmare så man kan sitta utomhus!

Martin, tack fina du!

 
Where The Heck Are You?