onsdag, mars 7

If you snooze, you lose.

Min kaffebryggare låter som ett monster, så det är nog dags att mata den med lite avkalkning någon dag. Vet inte om det är den där tse tse-flugsvärmen som måste spridit sig från Helsingfors, men igår kunde jag inte somna alls. Klockan blev 04 innan jag efter uttröttningsmetoden med fyra SATC på raken kunde vända på kudden och somna. Så jag vaknar lite pensionärvirrig två timmar efter att jag stängt av väckarklockan [det är inte alls bra, man får snooza, men inte stänga av] Och ser att jag fått jordens bästa sms och orosbollen blir en pannkaka och trots osug efter frukost kokar jag havregrynsgröt och dricker kaffe och hittar den där väskan igen. Allt ordnad sig. Alltid. Det måste ju vara tanken.

7 kommentarer:

A. sa...

SATC ?

S sa...

Sex and the city. Det absolut bästa sättet att tänka på något annat.

Felicitas sa...

Usch, snooze är både en förbannelse och dröm!! =)

Björnen sa...

Det är nog bäst att du köper den där väskan ändå. Se det som att du räddar den från ett miserablet liv - den kan ju fara illa under någon annans vårdnad. Välgörenhet helt enkelt.

Och om någon ifrågasätter att du har köpt den så får du hänvisa till att jag sagt till - nej; befallt - dig att göra det.

Deal?

A. sa...

Ah... då är jag med i matchen igen. Fast föredrar Seinfeld i de lägena...:-)

A. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
S sa...

Felicitas - Jag hanterar inte snooze-funktionen särskilt framgångsrikt. En snooze är okej, inte flera och sen att stänga av alarmet. Men jag jobbar vidare.

björnen - Det var nog det där du skrev om miserabelt liv hos någon annan som avgjorde. Och jag kommer hänvisa till dig. Du är en ängel. Väskan ligger i hallen.

a - Jo, men jag har bara säsong 1 och 2 av Seinfeld. Har alla sex av SATC. Annars är jag en stor fan av Seinfeld! Vet inte hur många gånger jag sett vissa avsnitt.

 
Where The Heck Are You?