måndag, mars 12

Att inte smälta in för mycket, som i Garden State

Har fått den där utmaningen av Felicitas att skriva sex underliga saker om mig. Jag passar på att bryta mot reglerna, genom att inte skriva ut reglerna och genom att inte utmana någon. Men i alla fall:

1. Jag är jordens slarvmajja när det gäller vissa saker, men inte när det gäller hur täcket är instoppat i påslakanet. Jag hatar när täcket har knölat ihop sig därinne.

2. Jag avskyr obehandlat trä och har svårt för glasspinnar, träskedar och salladsbestick. Läskigt.

3. Jag planerar nya skoköp säkert varje dag.

4. Jag är svag, j-ä-t-t-e-s-v-a-g, för gamla människor som fikar ensamma. Så svag att mitt ex numera brukar påpeka om det befinner sig någon ensamfikare på caféet för att få se min reaktion.

5. Jag har svårt för att stanna upp. Kanske är jag bara rädd att airbagen inte skulle utlösas?

6. Jag har flera gånger varit tvungen att hålla mig i skinnet för att inte köpa hundar av knarkarna på Plattan. Sist var det en stor svart grand danois som såg på mig med stora bruna ögon medan hans husse var allmänt hög på något annat än livet.

7 kommentarer:

Björnen sa...

Gamla ensamfikare alltså! Lite nyfiken: Vad gör du i de situationerna? Sätter dig ner och gör dem sällskap?

S sa...

Haha! Det vågar jag inte än. Men kanske en dag när jag ser den ensammaste av alla. Och grejen är att de kanske inte alls är ensamma. Men min twisted hjärna får det till det.

Felicitas sa...

Helt rätt att bryta mot reglerna (tycker inte heller om regler..)! =)

Och så var det det där med täcket. Jag känner sååå igen mig.. Men om det sedan ligger en knöl filtar & kuddar nedanför sängen (som vanligtvis är en knöl filtar & kuddar i sängen) bekommer det mig inte ett dyft!

A. sa...

Gäller det bara gamla ensamfikare? Skulle vilja påstå att det är asskönt att sätta sig ner ensam med en kopp kaffe och något att läsa och bara skita i vad som händer runt omkring. Alternativt sitta och titta på folk...

S sa...

Felicitas - Jag klarar verkligen inte av knöligt. Om jag inte är sjuk (orkar inte bry mig) eller full (märker ingen skillnad).

a - Det gäller bara gamla ensamfikare. Hittills i alla fall. Men om jag får syn på dig ätandes en napoleonbakelse med ledsen min, så vet jag inte hur jag skulle reagera..

A. sa...

Hehe... Låter bra. Den dagen du ser mig ensam med en ledsen min och en napoleonbakelse så kom fram och säg hej... :-)

S sa...

Jag lovar. Men du måste ha bokstaven a uppställd bredvid Napoleonbakelsen, så jag inte går fram till någon som vill sitta ensam.

 
Where The Heck Are You?