torsdag, mars 15

Den inre resan blir istället tidpunkten när man inser att öronproppar inte hjälpt, utan hörselkåpor vore det enda möjliga

Tanken är att plugga på tåget upp till Stockholm. Läsa det fetaste kompendiet. Det om målsägande. Så med min vanliga tågrutin hamnar jag säkert en millimeter från Lilla Landet eller vad det där fruktansvärda stället heter där alla treåringar kör avancerad wrestling medan deras föräldrar höjer volymen på sina ljudböcker och effektivt stänger världen ute samtidigt som deras guldklimpar går bananas på inredningen.

5 kommentarer:

Chris sa...

asså ALLTID att man hamnar bredvid en fembarnsfamilj. det slår aldrig fel. hoppas att det går bra för dig den här gången. nån gång har man tågtur!

Anonym sa...

Kasta kompendiet på dem! Det är det enda raka.. Kasta på föräldrarna alltså!

Linnea sa...

hehe... leklandet drabbade mig hårt senast jag åkte lund-stockholm. fantastisk uppfinning det där. ser fram emot en kaffe i morgon (om du överlever resan förstås...) ;)

S sa...

christina - de vara bra fyra. väldigt lokalt placerade. helt otroligt. började nästan skratta först för det var så bisarrt. sen ville jag mer gråta.

ylwa - borde nog gjort det. men tror fan inte mamman skulle reagerat i alla fall. hon såg en smula apatisk ut. jag kommer aldrig våga skaffa barn om de kan bli sådär. och hon hade två!

linnea - haha. sötnos. jag har har nog återhämtat mig. men det där leklandet är ju en bra idé. egentligen. om det var en hel vagn och man kunde välja att INTE sitta i den vagnen.

S sa...

Och jag menade de var BARA fyra inte de var BRA. Jag är helt klart traumatiserad. Ni ser, jag har tappat språket och kan inte stava..

 
Where The Heck Are You?