måndag, februari 19

Vad håller ni två på med, ni skulle ju byta dörrfoder i hallen

Vaknar klockan nio av att någon klampar i hallen och sen vrålar BENKE!! och sen mer klamp. Antagligen från Benke. Inser att jag inte är ensam i lägenheten längre. Det är jag och Antennmannen. Och hans assistent Benke. Och så det där Byggare Bob-snacket genom väggen.
-Ah, fan dåskaviserååå..
Och sen muttermutter.
Klampetiklamp-KLAMP-KLAAAAAAMP!
Gryningspatrullen får inte ens knyta skorna på Byggare-Benke och hans polare.

Och när jag kliver upp en halvtimme senare och går ut i rummet ligger antennuttaget sönderdelat på golvet och sladdar sticker ut från väggen. Söta antennmontörer, ni är mer än välkomna tillbaka senare under eftermiddagen för att laga. Det ni skulle laga. Gissar att ni sitter någonstans och äter mazariner.

8 kommentarer:

Björnen sa...

Hantverkare är underliga typer som troligtvis primärt finns till för att driva oss "vanliga" människor till vansinne. Hur kommer det sig annars att de alltid måste börja arbeta okristligt tidigt (med de mest högljudda verktygen) för att klockan 8 ta fikarast, direkt följd av lunch som varar ända till klockan 12 då de går hem utan att ha åstadkommit någonting?
Jag förstår det bara inte...

S sa...

Hahaha! Du borde skrivit inlägget. Precis så var det.

Klockan 09 (som ju är väldigt medmänskligt för att vara byggar bob-aktiviteter) svängde de förbi och bang BANG! och sen försvann de och lämnade ett sladdnystan efter sig..

eff sa...

Benke. Ett sant hantverkarnamn.

Jag skulle bli så förvirrad i Frankrike, där tjocka rörmokare kan heta Jean-Pierre. Det är inget jag är stolt över, förvisso, men ändå.

S sa...

Eff - Säkert för att den andra snubben vrålade Benke som jag så fort kopplade att det inte var ett klumpigt inbrott utan ett hantverk som skulle utföras.

Hade han ropat Jean-Pierre hade min hjärna fått jobba hårdare.

eff sa...

Men då kanske det hade varit herrn Barda. Då hade jag nog nästan blivit lite uppspelt. Han verkar hyvens.

Tror förresten att du skulle gilla den här låten:
Fulton Lights - Breathe In, Breathe Out

S sa...

Japp. Du har rätt.

ME LIKE!

eff sa...

Hade det på känn...

S sa...

Glömde ju helt säga tack innan! Så;

TACK!

 
Where The Heck Are You?