fredag, februari 16

Gryningspatrullen

Vad gick fel imorse egentligen? Jag vaknade kl 08 och kunde inte somna om. Misstänker att det var Gryningspatrullen som väckte mig. Men inte som i Djungelboken med Överste Hahti i täten. Istället är det de som bor i våningen ovanför som lyckas framkalla kraftiga vibrationer i väggarna och taket och jag väntar på att lampan ska åka i golvet.

Duns-Duns-DUNS!

Halleluja och fan. Jag morrar, men inser att jag inte vill dö genom att spetsas av en taklampa.

Så istället hasar jag - the tygkorv - över golvet och bygger ett täckesbo i soffan istället och plötsligt kommer jag på mig själv med att tycka att nyhetsmorgon på fyran är ganska trivsamt. Då blir jag lite orolig över sömnbristens effekter men ligger kvar i kåldolmen av duntäcket och sticker bara ut handen från min täckeskorv när jag måste byta kanal. Sen skickar jag felstavade msn-meddelande och inser att jag troligen fått dyslexi av att inte få sova ordentligt. Och inte nog med det så har jag ingen motståndskraft mot tjat.

Det kan bli en sjukt jobbig dag.

3 kommentarer:

Peppe sa...

Men du är väldigt underhållande även som trött: "...men inser att jag inte vill dö genom att spetsas av en taklampa."

Felicitas sa...

Hahahaha! Du är för härlig... =)

S sa...

Jag har varit helt ur funktion idag. Och det verkar inte bli bättre. Trots kaffe. Underligt

 
Where The Heck Are You?