torsdag, februari 15

Att begravas i telefonkataloger

Sex miljoner skickas ut varje år, trots att man kan hitta allt innehåll på nätet. Ett system man på Eniro tycker funkar skitbra.

-Posten hämtar tillbaka de kataloger som inte används och vi justerar upplagan efter användningen. Det skulle vara ett sämre system om man kunde avbeställa, för idag har vi ett väldigt effektivt system som fungerar bra, säger Erik Kristow.

Då kanske Erik Kristow kunna komma förbi huset där jag bor och försöka forcera berget av telefonkataloger nere i entrén.

Citatet kommer från Aftonbladet.

4 kommentarer:

Björnen sa...

Det Erik Kristow egentligen gör är att han försöker motivera varför hans tjänst överhuvudtaget skall finnas. Vilket måste vara svårt eftersom den egentligen inte bör finnas...

Jag antar att Eniro skulle tappa för många annonsörer om de bara tryckte upp så få kataloger som verkligen användes. Sorgligt gammalmodigt är det iallafall.

Felicitas sa...

Jag höll nästan på att bryta benen när jag snubblade över klumpen som låg precis vid uppgången till huset.. Grr.. Jag tycker snarare att det hade varit bättre att man fick beställa om man verkligen ville ha katalogerna!!

By the way.. Klumpen ligger kvar på samma ställe än, så att jag kan snubbla över den ikväll också.. ;)

Linnea sa...

Här urartade leveransen i princip i en form av krig där katalogerna skyfflades runt i trapphuset av ilskna grannar som alla ville slippa ha eländet utanför sin dörr/kånka eländet till insamlingen.

Instämmer helt i att katalogerna borde beställas av den som vill. För maximal tillgänglighet kunde kanske eniro skicka ut små beställningstalonger till alla hushåll...

S sa...

bj - Du har rätt, han är inte direkt övertygande. Säkert är det för annonserna, men samtidigt så är det ju nästan inga som kollar i katalogen, så då är ju egentligen annonserna meningslösa, men det kanske annonsörerna skiter i?

Felicitas - Håller helt med! Haha. Alla verkar slira omkring i eniros pappersberg just nu.

L - Haha, och i ditt hus har telefonkataloganarki utbrutit! Kan se framför mig hur folk skyfflar katalogerna hit och dit. Och Fröken, hör av dig när du har tid att dricka kaffe!

 
Where The Heck Are You?