måndag, december 18

Pippi Långstrump måste scannas

Säkerhetskontrollerna på Heathrow är galna. Det var visa pass, ta av ytterkläder, töm fickor, scanna bagage och gå genom larmbåge och trots att det inte pep om mig blev jag kroppsvisiterad innan jag fick ta min väska från bandet och hon var särskilt intresserad av mina Pippi Långstrump- stövlar och tryckte och klämde på dem. Sen hann jag inte mer än lyfta väskan innan en säkerhetsvakt viftar åt mig att jag ska ta av dem och köra dem genom en sko-scanner. Gubben på andra sidan tittar intresserat på skärmen när de passerar och stannar bandet och knackar sin kollega på axeln som vänder sig om för att också titta innan han startar bandet igen och säger here you go, miss. När vi promenerar bortåt i hallen ropar de i högtalaren och Jk får något stressat i blicken.
-Visst ropade de på mig?
-Va?
-De ropade på mig.
-Är du säker?
-Nej, men..
-Du hade säkert hört om det var så.
Och så var det. Tappat pass och tappat boardingcard.

2 kommentarer:

Lill-Krizan sa...

Pippistövlarna, ja. Fina...

S sa...

Det tyckte gubben som skötte sko-scannern också. Tror jag. Eller bara att de var konstiga.

 
Where The Heck Are You?