tisdag, december 26

Pingvinpälskallt

Jag fryser. I min etta i Stockholm kan jag vrida vredet till max och få värmen att pulsera från elementen och bränna rakt genom rummet. Och tina mig så jag kan vara linne och stor avklippta chinos. Men i Casa del Päron som är för många rum och för stort flyter värmen från elementen rakt upp och jag når den aldrig. Så jag drar på mig jeans, grå klänning över, kofta och tofflorna lillebror M gav mig i julklapp och nu sitter jag här och önskar mig torgvantar att ha när jag knappar på tangentbordet. Kanske kan använda min briobräda för att få upp värmen.

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Hahahahaha! Jag har precis skrivit ett inlägg om hur knäpp jag uppfattas, eftersom jag sitter här med duntofflor och fodrad kappa... ;)

Så, jag förstår dig!! =)

S sa...

Hahaha! Underbart. Jag vill också vara en av de som inte fryser.

Peppe sa...

Jag vaknade också mitt i natten med köldskador på tårna och rimfrost i mustaschen (trots att Pyret låg 20 cm ifrån mej i bäddsoffan). Vad är det med föräldrar och iskalla hus?

S sa...

Peppe - Mina päron verkar inte frysa alls. Kanske vänjer man sig om man lägger bort tofflor och pälsmössa. Men jag vägrar prova.

 
Where The Heck Are You?