lördag, december 23

Ni vet väl att det ska vara en hippiegran i år?

Jag kan informera om att det fortfarande står noll-noll-noll i tävlingen. Men jag är övertygad om att ställningen kommer ändras under juldagen när det är gåutochdrickavin-kväll. Min önskan är att jag inte ska vinna i år igen. Passade på att fejkklä granen lite när jag kom hem från fikan innan Lillebror M kom förbi. Hängde upp några piprensaretomtar, glitterpappersfåglar, en guldfärgssprayad kotte och några målade träfigurer och står fortfarande och hänger upp några skeva äppelprynader när lillebror M kliver in i vardagsrummet och s-t-i-r-r-a-r på granen, men lyckas hålla ihop och sätter sig i soffan och jag gräver fram några glittrigt spretande bollar och men de här är ju också jättefina och väntar på reaktionen som måste komma. Och det gör den.
-Men för fan...ska vi fylla hela med sånt där krafs eller?
Jag vänder mig om och ser sårad ut samtidigt som jag dör av skratt inombords och vadå, jag tycker att det blir fint. Då stirrar han bara på mig och muttrar:
-Whatever, jag bor ju inte här längre...
Samtidigt som jag inte kan hålla mig utan plockar tillbaka allt hippiepynt i en låda.

Men nu ska jag gå tillbaka till mitt projekt med kryddnejlikor. Och sen ska vi klä granen. På riktigt.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?