lördag, december 2

Mina herrar, kan ni stava till payback?

Telefonen ringer kl 03.20 och jag tror inte det är sant. Kryper ut ur mitt täckesbo tillräckligt långt för att nå min svenssonmobil och trycker automatiskt bort det. Det ringer igen 03.21. Trycker bort. Det ringer igen 03.22. Tittar på displayen M mobil. Trycker upptaget. Det ringer igen Dolt nummer 03.23. Trycker bort det. Och då plingar det in ett mms. En bild på mitt ex och M. Herrarna har stött på varandra av en underbar slump och bestämt sig för att delge mig den glädjande nyheten. Det ringer igen. Och igen. Halleluja och bye bye sömn.

Sen plingar det in ett sms:
Detta är allvar. Jag och J är skeppsbrutna. Ring nationella insatsstyrkan omgående.

9 kommentarer:

ajja sa...

Hämden m å s t e kännas ljuv när du väl får till den :)

Coin-operated boy sa...

Ack, att trycka upptagen-knappen är ju ett generalfel. Du skall trycka på volymknappen så det blir ljudlöst. Ingen ringer upp på fyllan om man inte svarar, men är det upptaget ringer man ju hela tiden.

S sa...

Ajja - No shit. Ska se till att den blir det. Planen är inte riktigt utarbetad än. Förslag mottages tacksamt.

coin - Dammit. Jag vet. Hatar min nya telefon ännu mer nu, eftersom jag inte kunde komma på något annat sätt att få tyst på den.

Men jodå, de skulle ringa i alla fall, eftersom jag är en notorisk screenare. Och de vet det. Men ska göra som du säger nästa gång.

Johannes sa...

Hehe... vi ville ju bara säga hej ;)

S sa...

J - Så gulligt av er. Verkligen.

;)

ajja sa...

det är ju läge att destroya nån av deras dejter eller lejt night liggs med samma mynt :)

S sa...

Söta Ajja - Där har vi det! Precis så ska hämnden utformas.

Underbart.

Johannes sa...

Kan trösta med att jag sover med mobben avstängd så... lycka till :)

S sa...

J- Jaså där är du din lilla svikare, när jag behöver uppsatshjälp kommenterar du min blogg.

Hästskokakan är indragen.

Kanske.

 
Where The Heck Are You?