söndag, december 31

Ja för helvete, man får ta från det undre lagret

Och det är regnblanka Stockholm. Men inte kallare än att jag kan ha skinnjackan och en stor halsduk på promenaden hem till M. Där är det TP-kväll och Ch tittar upp och som vanligt Hej Älskling! och sen triumfen över ledningen han sitter på med tre tårtbitar i sin pjäs. Sen bryter det loss. Tårtbitar ska samlas och M slänger ihop Cosmopolitans och sen ananasdrinkar och jag hinner med tre innan vi lyckats få en vinnare efter att delvis provocerat sönder varandra och delvis hjälpt varandra. Och den där Alladinasken står för nära, men det är tydligen ingen fara eftersom Sandra äter de där som ingen annan vill ha. Hmpf. M är grym på geografi och årtal medan Ch briljerar när det gäller designers och mode. Att frågorna varirerar väldigt mycket i svårighetsgrad är något som Ch inte är helt nöjd med.
-Argh. Du får ju frågor av typen Vilken sorts nöt är det i Schweizernötchoklad?

6 kommentarer:

eff sa...

Schweizernötter väl?

ajja sa...

Gott nytt puman! :)

S sa...

Eff, du hade varit en sån tillgång i mitt lag!!

Ajja-Darling, Gott Nytt år själv!!! Jag vet att det kommer bli ett sjukt bra år för dig, för du har fan kämpat i motvind en massa den här hösten. Det är din tur nu. Vinden har vänt.

Kristina sa...

Gott nytt år!!
Imponerad att du ens klarar att spela TP. Jag är en usel förlorare och sådana där spel provocerar fram mina sämsta sidor. Hade hellre suttit i chokladkartongen, som om jag inte redan gör det.
Jag ser fram emot att läsa dina underbara texter 2007 också!

Chriss sa...

hehe men det var ju så.. ju.. ja eller nästan men chokladpåhoppet var väl kanske lite överdrivet. men bara lite ;)

mitt ordspråk för 2007 ska bli "är det TP-relevant?" hehe

gott nytt babe! pöss

S sa...

Kristina - Gott nytt år. Jag är en fruktansvärd motspelare vissa gånger, men försöker träna på att hålla vinnarinstinkten under kontroll genom att inte låta den kicka in när det gäller nada. Och istället spara den till sen, när det verkligen gäller.

Ch, söta. Hehe. Mitt också, ska från och med nu bara lära mig saker som är TP-relevanta. Därför känns uppsatserna så värdelösa, kommer aldrig frågor på säkerhetspolitik eller vårdnadshavare.

Gott nytt, beb.

 
Where The Heck Are You?