torsdag, november 23

Ändra den Sandrianska dygnsrytmen, piece of cake

Nu tror ni att jag överdriver, men de nya morgonrutinerna dödar mig. Alla som känner mig vet att jag älskar min morgonsömn lika mycket som jag älskar skor. Och ja, jag vet. Det är mer förmiddagssömn. Och du borde vrida dygnet rätt. Så i måndags bestämde jag mig. Ärligt talat, hur svårt kan det vara? Nu vet jag. Det är fruktansvärt. Helt fruktansvärt.

Minsta motgång gör att jag vill rulla ihop mig och sova.

Det här kommer aldrig gå.

7 kommentarer:

Felicitas sa...

Du har ju rätt inställning åtminstone... ;) Shape up, klart att det går!!!

Johannes sa...

Du borde kalla det för den Sandinistiska dygnsrytmen istället. Det är lite ballare :) För övrigt så är det ju bara att se till att du somnar lite tidigare. Förr eller senare borde det ju funka :)

eff sa...

Inför höstterminen på Uni brukade jag köra med brutalomställningen. Jag satt uppe skitlänge, som jag gjort hela sommaren i princip, och sen gick jag upp skittidigt. Man slocknar tidigt på grund av att man är trött som fäen, och så kommer man in i en vettig rytm ibland. Brukade ta mig två-tre dar ungefär, så var jag inne i standardupplägget (vilket brukade vara somna mellan midnatt och halv två och uppvaknande klockan nollsex trettio).

eff sa...

Hm, där det står "ibland" ska det inte stå något alls. Förstår inte hur jag smög in ett ibland där. Ibland förstår jag inte mig själv.

S sa...

Felicitas - Det du skrev för några dagar sedan om Dust yourself of and try again. Har automatiskt tänkt så när jag kört fast. Tacktack!

J - Varför Sandinistiska? Jag är inne på fjärde dagen nu. Och tydligen följer senilitet och allmän virrighet i dygnsrytmändringens spår.

Eff - Kanske skulle jag inlett som du säger. Mera hardcore. Eftersom jag är ett hopplöst fall är uppstigningstidpunkten satt till 0900-0915. 0630 skulle döda mig. Omedelbart.

Kristina sa...

Nu har jag lidit i fem år. Klockan är satt på 05.55 varje vardag. Kroppen protesterar på måndagen, och när man närmar sig fredagen och har lyckats att anpassa sig till den tidiga timman är man tillbaka på de sena kvällarna. Flextid åt folket!! Flyg och far, fem fem fem!!

S sa...

Kristina. 05.55 är ju hemskt. Jag är väl medveten om den riktiga världen som kommer öppna sig när jag ska sitta ting och inte kan halka in klockan 10 utan måste gå upp tidigt. Till mina vänners glädje. "Det ska bli jättekul att se dig komma upp och vara där klockan 8, och utan att se ut som du sovit i en pappkartong i en buske"

 
Where The Heck Are You?