onsdag, november 22

Det är nya tider nu

Måste köpa nytt SL-kort och det känns lika solskensunderbart som vanligt. Framför mig i kön står en pratig dam och pressbyråtjejen och hon diskuterar säkerheten på flygplan och de nya bestämmelserna med vätskor. Tjejen ska tydligen åka till USA där damen precis varit.
-Är det stora kontroller nu?
-Ja, man måste ju till och med ta av sig skorna.
-Skorna? Det vill man ju inte.
-Jag tar ju hellre av mig skorna än att jag blir sprängd i luften!

[Stirrar helt oförstående på tjejen i kassan]

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jag ska till NY, tio dagar, efter det här och tänkte inte riktigt pa att jag kommer fran (och har bott i) Mexiko det senaste halvaret, där det tar sju ar att fa ett arbetsvisum. Tydligen ska det fixa sig ända. Hoppas jag.

S sa...

Jag vill också till New York. Var där för sex år sedan och det är grymt. På alla sätt. Klart det måste lösa sig med visum, håller tummarna!

Johannes sa...

Kan trösta Jenny med att det är medborgarskapet som spelar roll och inte var man har bott det senaste halvåret. Och slipper man ta av mer än skorna så ska man vara glad :) Tacka vet jag Ryssland, där får man ta av sig skorna i omgångar. Och ändå är deras flygsäkerhet inte direkt "optimal"...

 
Where The Heck Are You?