tisdag, november 14

The clash

Sover som en säl i rummet som blir kolsvart eftersom det är en skyddsrullgardin som fälls ner utanför fönstret på natten. Vaknar av att jag drömmer att jag tappar två påsar fyrverkeri i ett finrum och det börjar spraka och smälla och skjutas hit och dit och det blixtrar, men så hör jag Mr Pilots röst och inser att det är han som står och blinkar med taklampan och Gooooood Moooooorning, Chica, jag drar på mötet nu, tillbaka om några timmar, gå upp nu. Så jag hasar mig ur sängen och det är iskallt på golvet, men när jag kommer ut i stora rummet är det värme och solen ligger och steker mot balkongen. Havet glittrar bakom träden och det är en ganska utvilad fraggel som sitter i solstolen med en kaffekopp i handen, men om några timmar är det dags för det Mr Pilot kallar the Roadtrip. Och det enda jag vet är att vi ska vara borta två nätter och att det involverar en massa bilkörning. När jag helst av allt vill sitta i solstolen och göra inget. Clash of Pilot och Sanna.

5 kommentarer:

Lill-Krizan sa...

En roadtrip är ändå en roadtrip, oavsett vad man går miste om under tiden. Jag är avundsjuk som en galning.

H sa...

Låter som en trevlig pluggpaus med spanien... borde tänkt på det och inte åkt till en pluggstad när det skulle vara pluggpaus... man får ju bara ångest av de andras pluggande... suck...

Chriss sa...

Men alså.. suck.. blir så avundsjuk på dig chica ; ) Vill oxå ut bara va ett tag ist för allt jobb.. ju... Men du, så fort du är tbks förväntar jag mig lite quality time? Pösss

Felicitas sa...

Åh, nu har du varit borta jättelänge.................... ;)

(saknar)

S sa...

Lill - Japp och en sjuhelvetes roadtrip blev det.

Tonår - Haha. Jag känner igen det där. Våga ignorera allt plugg runt omkring.

Chriss - I know, Kexet. Qualitytime är utlovad. Pözz!

F - Sötnos. I´m back. Snart i alla fall.

 
Where The Heck Are You?