söndag, november 12

Att låta foten vila lite mot asfalten

Och jag bär propositioner från hyllorna till min plats i bibblan och läser och hittar inte det jag vill ha och bär tillbaka igen och söker efter böcker och artiklar och utredningar och lånar böcker och lämnar tillbaka böcker och kopierar och häftar och väskan är sådär tung på min axel som den var i våras. Och Mr Pilot msnar och säger att jag har bokat biljett till dig, nu kan du inte banga. Och det är på måndag vi ska åka. Och jag kopierar och kopierar och kommer bli den person som transporterat mest kopior sträckan Skavsta-Spanien. Men måste stilla det där Samvetet. Och hur kallt är det egentligen i Barcelona nu? Det viktiga är att vi ska dricka kaffe på någon uteservering. Varje dag. Och att jag inte ska ta med mig så jäkla många par skor. Och jag åker hem till M när han skriver att det är ju ditt andra hem det här, kom hit du. Sen ligger han i sängen och halvsover och jag ligger i soffan och pratar innan det blir sent och jag är hon med gröna Converse som går över Sankt Eriksbron och som vanligt fastnar blicken på Tulo-skylten som blinkar mot mig och tjejen jag går förbi försöker hålla nyckeln stilla nog för att kunna öppna dörren samtidigt som hon pratar i telefon och säger jag är ju hemma för helvete, jag är på väg, tjata inte. Och Stockholm blinkar mot mig med lampor från bilar, fönster och trafikljus. Och jag möter min blick i ett skyltfönster och tänker att jag borde nog blinka tillbaka.

4 kommentarer:

Linnea sa...

Hoppas verkligen att du får det bra i Spanien! Jag är förstås jätteavis... skicka kort, ta hand om dig och packa inte upp det där kopiorna ur resväskan! Kram

Kristina sa...

För inte så länge fanns det en Mr Pilot i mitt liv också. Jag känner igen mig! Men han var inte alltid fullt så omtänksam som din vän verkar vara, så glad och levande. Jag önskar dig sköna dagar i Spanien och av egen erfarenhet vet jag att de där kopiorna som tynger bagaget sällan får se solen. Det är bara samvetet som blir lättare innan resan. Njut och håll det lätt efteråt också!

Felicitas sa...

Åh, jag vill också... =)

Se till att lämna PrestationsMonstret hemma i garderoben (tillsammans med alla skor som inte får plats) och unna dig några riktigt lata och sköna dagar.. Det förtjänar du väl?!!!! Önskar dig en riktigt skön vistelse!

Kram, söta!

S sa...

Linneadarling - Kort utlovas härmed. Vill du ha med hårig spanjor?

Kritina - Mr Pilot är nästan för levande. Ibland. Men det håller sig hela tiden på rätt sida om tråkigt-sträcket. Tack, jag ska försöka att inte pilla för mycket med mina kopior.

Felicitas - Prestationsmonstret verkar ha tuppat av helt, troligen på grund av sömnbrist och har hållit sig väldigt lugn hela dagen.

Tack. Söta. =)

 
Where The Heck Are You?