måndag, oktober 9

Sista dagen som ballerina

Det är höst idag. På vägen från tunnelbanan på universitetet vill träden sova och trots blå himmel som skvallrar om sommarvärme blåser det kallt över gräsmattorna. Min rosa sjal fladdrar bakom mig och det är, hur mycket jag än avskyr det, sista dagen som prima ballerina i ballerinaskorna. Damn. Så efter skolan bestämmer jag mig för att det är dags. Och jag vet var jag ska leta och där står de på en hylla och alldeles nära står de gröna stövlarna som var min kärlek i slutet av augusti, men då var det fortfarande inte stövelsäsong. Men nu är det det. Och plötsligt står jag med de svarta i ena handen och de gröna i andra och funderar på att köpa båda och inser ungefär samtidigt att jag borde tagit med mig ett förkläde som kan hindra mig när mitt skoberoende blir osunt. Det slutar med att jag bestämmer mig för de svarta på de grönas bekostnad, men i smyg har jag en plan på att hämta även dem till min samling, men det är en hemlighet, så shhh... Trots att jag har 150 kr i rabatt så drar jag efter andan när jag ska betala, men tänker på den här snubben som glatt strösslade ut 6000 kr och då känns det plötsligt bättre. De kostar ju inte ens 2000 kr. Och nu ligger de här i sin kartong bredvid mig och är vackra.

10 kommentarer:

Lill-Krizan sa...

Häftigt! Härligt! Bra val!
Hur ser de ut?

/Den där snubben

Johannes sa...

HErregud... vad är det jag läser? Man låter dig vara ifred några dagar och så ballar det ur direkt. Visste att det var något lurt på gång.. ;)

Linnea sa...

mmmmm... skor....

S sa...

Krizan - Det kommer en bild så småningom. De finns att beskåda på vagabonds hemsida om du inte kan hålla dig. ;)

J - Hm, well. Mjo.

Linnea - Bara glad att jag lyckades hålla mig från att köpa även det andra paret. Ett styrkeprov för mig.

Peppe sa...

Blev det alltså Vagabondarna vi talade om tidigare? Hoppas det, jag hejade nämligen på dem...

S sa...

Jepp, det blev det! :)

Chriss sa...

Well Sandra söt.. DU är värre än mig på att shoppa... Bara så du vet *flinar nöjt*

Pöss Ch

S sa...

Chriss - Haha. No way. Det är inte ens diskutabelt. Kexet.

Kristina sa...

Tack, det känns genast bättre för min del. Jag tänkte på stövlarna jag precis har handlat på semestern, de vackraste och dyraste jag någonsin har ägt. Samvetet slog till kort efter inköpet. Nu är allt bra igen.

S sa...

Kristina - Klart du ska ha snyggaste stövlarna! Fattar inte var det där shoppingsamvetet kommer ifrån. ;)

 
Where The Heck Are You?