torsdag, oktober 5

Sconesdagen

Idag har det alltså varit kanelbullensdag. Något M uppskattar eftersom han i princip blir kär i alla kanelbullar han ser, så när vi står och väntar på att D ska komma med fyrans buss får jag nästan hålla honom i armen för att han inte ska springa iväg det luktar ju kanelbullar, känner du inte? och sen åker D förbi i bussen och trycker näsan mot rutan och vinkar och jag och M SOS-vinkar tillbaka och tanten på sätet bakom i bussen ser ut som hon sett tre gnuer komma traskande S:t Eriksgatan fram.

I alla fall så tycker jag inte att kanelbullen har gjort något för att förtjäna en egen dag. Då borde man prioriterat scones. Sconesdagen. Kanske tycker jag det bara för att scones är det enda jag kan baka.*


*Man bakar faktiskt, även om det i princip bara är att banka ut degen på en plåt och inte rulla och vika och snitsa. Sådetså.

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Hahaha! Scones är ju bara helt fantastiskt, underbart supergott!! =) Allra helst en söndagsmorgon när man får överraska på sängen efter att man har smugit upp i förväg*... =)

*Niclas skulle ALDRIG få för sig att komma på något så dumt (och sen bakar han ju inte gärna heller), så jag får nog aldrig uppleva det från andra sidan bakplåten... Men jag gillar ju att baka, så I don't mind! ;)

Felicitas sa...

PS. Klart att man BAKAR scones!! Och ja, varför inte Sconesdagen?! Bra idé som jag tycker att du ska föra vidare till någon viktig människa med mycket inflytande...

ajja sa...

Dessutom e scones Höst och inte kanelbulle. Bullen är mer, bulle och saft och getingar på sommaren. Du har blivit utmanad på min sida!

S sa...

Felicitas - Klart din darling ska baka scones till dig någongång. Ladda videokameran. ;)

Och jag håller med, det är den ultimata frukosten.

Och, thank you, för att du håller med om att det är baka på riktigt.

Ajja - Eller hur. Scones är höst och Bulle är sommar.

Utmaning? Underbart.

 
Where The Heck Are You?