torsdag, oktober 5

Favorite Adventure

Söta Ajja har gett mig en musikutmaning, så det är med lite tvekan jag släpper er nära, så nära att jag ger er det som kittlar min trummhinna.

Vad lyssnar du på för sorts musik?
Jag lyssnar på allt möjligt, och hittar guldkorn och förälskelser lite här och där, så urvalet här under är just ett urval. Lyssnar alltid på musik när jag är hemma, så det mesta har studsat runt mellan mina väggar.

Vad heter favoritartisten/artisterna?
Ed Harcourt, The Magic Numbers, David Gray, Damien Rice, Ane Brun, Anna Ternheim, K´s Choice, Elin Sigvardsson, Moneybrother, Laleh, Coldplay, Frank Sinatra, Nelly Furtado, The Sounds, The Cardigans, Dido, Moby, Joss Stone, Kings of Convenience, Lauryn Hill, Lisa Miskovsky, Muse, Robyn, Ryan Adams, Sophie Zelmani, Mary J Blige, Marit Bergman....osv...

Låt som gör dig glad:
Ryan Adams - New York New York
Pixies - Here comes your man

Bästa låten:
Jag kan inte välja en.
Helt omöjligt, så:
Anna Ternheim - Shoreline
Ane Brun feat. Ron Sexsmith - Song No. 6
The Magic Numbers - I see you You see me
Damien Rice - Volcano
David Gray - Be mine
Marit Bergman - I Will Always Be Your Soldier
K´s Choice - Winners

Sämsta låten:
Den jävla Boten med Basshunter. Vill skada mig själv när jag hör den.

Bästa partyhiten:
Måste erkänna att jag fastnat lite för Fergie och London Bridge och det som snurrade sist vi hade party var Justin Timberlake.

I min mp3 just nu:
Nelly Furtado - Say it right
Ryan Adams - Goodnight Hollywood Boulevard
David Gray - Please forgive me
Kristofer Åström - Always on my mind
The Magic Numbers - Love´s A Game
Sophie Zelmani - Going Home
Timbuktu - Generellt
Sinatra - My way
K´s Choice - Favorite Adventure
Green Day - Good Riddance (Time of your life)

Och nu utmanar jag:
Självklart Mr Music himself Eff, min nya favoritblogg Lill-Krizan, Mullvadsbloggens ägare J, söta Felicitass och fröken i Helsingfors; Peppe.

Nu vill jag att ni rotar i era musikarkiv. Come on.

4 kommentarer:

ajja sa...

UH! Jag och Bejben tycker din musiksmak e alldeles förträffligt bra! K´s choiseK´s choiseK´s choiseK´s choiseK´s choiseK´s choise!!!

S sa...

Hahaha! Ni är ju för sköna.

Alla borde lyssna mer på K´s Choice!

Felicitas sa...

Och hon kontrar!!

http://felicitass.blogspot.com/2006/09/handstil.html

Lovar att berätta mina djupaste musikhemligheter snart, inte just nu dock då jag sitter på hotellrummet med locktången i högsta hugg... ;)

KRAM på sig! =)

S sa...

Ojdå. Min handstil som är obefintlig. Du ska få se.. ;)

Ha en toppenkväll i vackra Skåne, Fröken!

Kram

 
Where The Heck Are You?