lördag, oktober 14

Pippi Långstrump och allt som fattas är fräknar och en prickig häst

Tror ni mig om jag säger att dagens outfit är en liten kulturkofta och att jag varit på Nationalmuseum och tittat på det här. Vi sänkte medelåldern med hur mycket som helst och helt säkert snittbesökstiden också. På fem minuter hann man labyrinta sig runt och titta på tillräckligt många kaffekoppar. Sen några minuter framför Karl XII-tavlan. Känslan av liten infinner sig alltid där till bakgrundsmusiken av guidegruppers mummel och klapper av stövelklackar i stentrappan upp genom det höga rummet. Stockholm charmar även idag och är solstrålar mot ryggen när vi går genom Kungsträdgården bort mot NK. Har en lilaorangesvart halsduk som är för lång och trasslar med mig och glider ner och når ända ner till knäet och jag känner mig som Pippi Långstrump med den och mina nya stövlar. Fattas bara en stor vit häst med svarta prickar för att göra outfit:en komplett.

4 kommentarer:

Lill-Krizan sa...

Va? har du köpt en röd och en grön stövel? Typiskt din otur...

S sa...

Fattar verkligen inte hur det kunde bli så. Är helt säker på att de var svarta i affären.

Lill-Krizan sa...

Jag har hört att affärerna mixtrar med sin belysning i provrummen för att man ska se filmstjärnesnygg ut och köpa allt man provar. Det är nog det du råkat ut för. Stackare...

S sa...

Det underliga är att jag aldrig var inne i ett provrum, provade dem inte ens, så där har vi nog förklaringen.

 
Where The Heck Are You?