måndag, oktober 16

One two babysteps

Gick igenom de där domarna klart igår. Sen var jag tvungen att tänka på något annat så jag drog på mig träningskläder och sprang den långa rundan som är den vanliga rundan och insåg att det är höst på riktigt när det kändes som jag hade en isklamp på bröstet sista två kilometrarna. Jag fryser. Sen mailar jag uppsatsPM för min c-uppsats till handledaren och mailar andra handledaren att jag är klar med domarna. Känns som jag tagit ett litet steg mot två klara uppsatser. Men det är babysteps.

Ganska små.

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Weheej! Alla steg framåt är i rätt riktning!! =D

Själv tänker jag på en helt annan sak när jag hör ordet babysteps, för en kollega på jobbet (min mentor) fick en liten pojke inatt! Sååå söta... =)

S sa...

Även om det känns som ett myrsteg. Särskilt nu en timme innan jag ska träffa min handledare som ska kommentera mitt PM och jag känner att jag plötsligt har en massa andra ämnen jag skulle kunna tänka mig att skriva om.

Oj, en baby. :) Då kan jag rekommendera polarnopyrets mjukiskanin. Den blev en klar favorit när jag köpte den till Kexet.

Felicitas sa...

Jag tyckte att vi stegade bakåt under hela vårt exjobb... Så ja, myrsteg funkar så länge de är på rätt håll.. ;)

S sa...

Haha, jag förstår precis känslan. Exjobb låter så läskigt i mina öron, mycket värre än examensuppsats. Ska inte fråga vad titeln var. ;)

 
Where The Heck Are You?