onsdag, oktober 18

Long Island Ice Tea, hur man går i ide och inga namn på bloggen, har jag ju sagt..

Ajja tycker att jag behöver en pluggpaus, så here goes:

A is for age: 27
B is for booze of choice: Baileys, Vodka, Martini, Öl, vin [helst vitt]. Long Island Ice Tea är favoritdrinken framför alla andra.
C is for career: Juriststämplen är bara en uppsats bort. Och just nu sträcker jag mig efter den där fil.kanden i statsvetenskap också och även den är inom räckhåll. Sen har jag pluggat journalistik, engelska och psykologi.
D is for your dad's name: Inga namn på min blogg. Så det jag kan bjuda på är första bokstaven som vanligt. Ett L.
E is for essential items to bring to a party: Höga klackar, sprit och M.
F is for favourite song at the moment: Fergie - London Bridge.
G is for favourite game: Squash.
H is for home town: Jag kommer från en liten by med ett kärnkraftverk.
I is for instruments you play: Inget.
J is for jam or jelly you like: Lingonsylt till frukostgröten.
K is for kids: När jag står med båda fötterna på jorden och inte driver på så mycket framåt.
L is for living arrangements: En utifrån sedd total oordning, men på något sätt lyckas jag alltid come around. Det där om att jag alltid reser mig på nio. Yes.
M is for mother's name: Även här en bokstav. Mamma K.
N is for name of your crush: Jag sa ju inga namn.
O is for overnight hospital stays: Inga.
P is for phobias: Jag avskyr tvestjärtar, att gå till tandläkaren och att hitta hårstrån i maten. Jag dör lite då.
Q is for quotes you like: Mr Pilot är den som står för the quotes. No guts, no glory. Men något fint från mr Hammarskjöld för länge sedan: Det är när morgonglansen bytts i middagströtthet, när benmusklerna skälva vid anspänningen, vägen tycks oändlig och ingenting vill gå riktigt som du önskar - det är då du inte får tveka.
R is for relationship that lasted the longest: 3,5 år.
S is for sartorial style [ung; hur går du klädd]: Svårt. Ganska varierat. Igår acne-jeans, gröna converse, blågrön tshirt, cardigan och svart militärinspirerad kappa.
T is for time you wake up: Utan väckarklocka kan jag utan problem sova till 11-12. Min sömn är ett fenomen som borde studeras. Måste ha någon gå-i-ide-gen.
U is for underwear: Jodå, det använder jag.
V is for vegetables you love: Eftersom jag är vegetarian så känner jag mig nästan som en grönsak vissa dagar.
W is for weekend plans: Jag måste aktivt bearbeta min gå-i-ide-gen och det gör man genom att gå långa promenader på platser där himlen får mycket plats. Västerbron är bra. Dricka kaffe, ligga i en soffa och kolla på film. Fika på caféer. Men om jag ska vara juristärlig så har jag flera kilo att läsa. Så jag ska försöka göra det. Trots att M och Ch laddat upp för utgång på lördag. Kombinera mera.
X is for x-rays you've had: Av knän, armar och fotleder. Jag är en jävel på att cykla omkull.
Y is for yummy food you make: Det enda jag kan göra hyfsat är pannkakor och lasagne.
Z is for zodiac sign: Fisk.
Å är åt dem du vill skicka listan vidare till: Chriss, det är dags, du är utmanad. Juristbaben, kicka igång den där bloggen och knattra ner svar på den här listan. Och Felicitas, du kan behöva en jobbpaus. Och slutligen den hurtiga brandmansstudenten igen.
Ä är för älsklingstrend: Rippar friskt från Ajja och håller med om att bloggtrenden är grym. Jag älskar att få kliva så nära er. Och damn, så bra många skriver.
Ö är för en önskan just nu: Små önskningar, att jag ska våga välja som jag borde och utan att tveka ta steget och inte låta det fastna i knäleden. Det där om att våga. Alltid det där om att våga. Och sen de stora önskningarna om skyddande moln runt er jag älskar. Lev lite mer, le lite mer.

10 kommentarer:

Felicitas sa...

Tack snäckan, det kan jag verkligen behöva! ;) Och jag älskar dessa löjliga listor dessutom!! :D

Med risk för att vara tjatig.. Jag gillar ditt sätt att skriva, väldigt mycket!

S sa...

Perfekt! =) Och fröken, tack. Igen.

Linda sa...

Long Island Ice Tea...not always a good idea...

http://swede.blogspot.com/2006/10/wounded.html

S sa...

me - Stackare, ska undvika trottoarer. Long Islands är ju livsfarligt. Men jag är modig. Eller korkad.

Lill-Krizan sa...

Hmm, kopplade inte riktigt ihop mig med hurtig men jag ska svara. Jag lovar. Det ska bara bli helg först. En och en halv timme kvar...

Chriss sa...

Well babe.. Nu fick du som du ville.. Men ska nog ta bort bloggen, jag är liksom ingen blogger.. På nått sätt. På lördag e det dags, för fest eller mys ; )
Pöss C

S sa...

L-k - Klart det är du som är hurtig. En snyggspringande fotbollsspelare.

Chriss - I know. Fest på lördag. Om ni lovar att gulla med mig. Känner mig lika stabil som en glasaffär på en finlandsfärja.

Chriss sa...

Hehe du vill alså ha en finlandskryssningsfylla *flinar*

ajja sa...

hahahaha!! ja kom i åg när du nästan kräktes på dina Gröna conv som mamma din köpte :)

S sa...

Ajja - Va? Jag gillar dem ju jättemycket. ;)

 
Where The Heck Are You?