lördag, oktober 7

Hur man förstör den inre resan för en hel kupé på X2000

Kliver på X2000 och hamnar i ett fyrasäte med tre gubbar som intresserat tittar på mig när jag dänger upp min feta europapolitikbok på bordet och metodiskt börjar bläddra framåt. Jag sitter med ryggen mot vagnens toalett och det är skytteltrafik dit, kanske för att x2000 får vissa personer att bölja kroppsmässigt på ett negativt sätt. Och sen kommer tågvärden dit och jag hör genom musikdimman att toan ska vara avstängd resten av resan. Sen dröjer det kanske en kvart innan någon ska rycka upp dörren och mannen mittemot mig säger till gubben som rycker att:
-Du den är nog avstängd, tror jag.
-Det sitter ingen lapp, då borde det sitta en lapp.
-Jo, men de var här innan och sa det.
-Men det sitter ingen lapp och då borde det ha gjort det, eller hur!
Sen dängs dörren igen och några minuter senare kommer han ut och jag hör bakom min rygg hur han med en mer timid och lågmäldframtoning:
-Jo, du hade nog rätt den var visst avstängd...
Sen försvinner han och när nästa person öppnar dörren sprider sig en känsla av utedass i vagnen och jag tittar på klockan och inser att vi är framme i Norrköping om tre minuter, medan resten av tåget har några härliga timmar kvar ner till Malmö.

2 kommentarer:

 
Where The Heck Are You?