söndag, september 10

Studsboll mitt i natten

Och jag drömmer mardrömmar om att jag missar ett flyg eller i alla fall håller på att missa och jag packar väskan och vinkar på taxi och låter blicken svepa över de blinkande tavlorna med avgående flyg och hela tiden är det flyttat från en tid till en annan från en flygplats till en annan från en gate till en annan. Och hjärtat bankar och jag svettas. Men vaknar till slut och det är bara en dröm. Såklart. Men känner hur stressbollen studsar mellan revbenen. Bolljävel hinner jag tänka innan jag somnar om.

3 kommentarer:

eff sa...

Kan du stressa av? På riktigt, menar jag.

S sa...

Hm. Weih. Vilken fråga. Men jo, det kan jag. Om jag tar det i etapper och inte ställer krav på att "nu ska du vila". Det är det där med att bara vara. Jag tränar och tränar. Och ibland så är jag där.

Mitt i bara vara.

eff sa...

Hoppas du blir bättre på det.

 
Where The Heck Are You?