lördag, september 16

Mullvad och höstens svarta

Och när jag kommer hit ligger det två paket från mamma på sängen. I det ena ligger silverskorna och i det andra ligger guldskorna. Som jag redan köpt. Så nu har jag två par av varje. Kanske kan jag ge bort ett par guldskor och ett par silverskor.
Tar en sväng in till stan för att kolla om jag kan hitta någon fin spegel att ha i min hall, och hittar en jättesöt lagom stor med lite 50-tals vibb. Sen svänger vi förbi skoaffären och där finns de kvar, mullvad-är-höstens-färg-skorna. Och mamma säger att ja, men då tycker jag att vi köper dem. Hinner prova en massa olika och även mumintrollskorna och ett par vagabond med för smal klack och ett par vagabond som det skriker juristskor om och det slutar med att mamma ja, men då kanske vi ska ta båda paren, så är hösten väl räddad?

Och när vi går därifrån klurar vi på var min kärlek till skor kommer från.

4 kommentarer:

Linnea sa...

vad har du för storlek i skor? ;)

S sa...

Jag har 39. ;)

eff sa...

Och jag har breda 45:or. Rackarns...

S sa...

Hahaha, annars hade guldskorna varit dina, Eff. Utan tvekan.

 
Where The Heck Are You?