fredag, augusti 11

Ms Coffeecup

Sen är det galleridags och det innebär följa M hack i häl genom hela Vasastan och Östermalm och Gamla Stan i jakt på den perfekta tavlan. Det är varmt och inget koffein på morgonen är som att sitta lite i kläm rent psykiskt. När jag helst av allt vill lägga mig ner på marken som en bävernylonoverallsöverhettad unge och vägra gå mer tittar M på mig och jag vet inte hur länge till jag står ut med dig nu. Så han stannar och köper milkshake och släpper iväg mig till Coffeecup. Inser att det inte är läge för någon fjunig mellankaffe utan frågar hur stor är den största och nickar nöjt när hon håller fram en mugg i storleken liten tillbringare. Så med en Espresso Frapino i handen återvänder jag till M, som bara stirrar på mig.

Och där sitter vi sen nere vid Slussen och jag ler igen för första gången på säkert en timme och sen är det en trimmad duracellkanin som följer M hack i häl in på NK och runt i affärerna utan att klaga.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?