fredag, juli 28

Solenergi..

Snoozade en timme idag. Stackars mellanlillebror som har rummet bredvid mig. Är ledig, men ska jobba imorgon igen, så känns inte som ledig på riktigt. Mer en klämdag.

Men det är sol och jag ska inte gnälla. Som tanten igår som ååååh, men det är ju för hemskt varmt, usch och jag tittar på henne och ler och visst är det härligt. Och hon tittar på mig som om jag precis svurit min kärlek till Satan.

Men, vafan,

Jag älskar det.

Jag älskar att det nästan är medelhavsklimat. Så varma nätter, att man klistras fast i madrassen och måste sova utan täcke. Så asfalten nästan bränner sönder under fötterna när man hämtar posten. Att man blir urvätskad på nolltid. Att kaffe knappt smakar bra längre på dagen. Att folk blir solröda och fjälliga och arga för att de skiter i solkräm till sitt svenska veka skinn. Att syrsorna sjunger när jag parkerar bilen och det börjar bli mörkt. Att min kropp får en sån stor dos av det den längtar efter från oktober till april. Solenergi.

1 kommentar:

Peppe sa...

Jag med. Jag med. Varma nätter. Sweeet.

 
Where The Heck Are You?