onsdag, juni 21

If you had a bad day...

Stockholm visar sig från sin värsta sida när jag möter M för fika.
-Det har varit fint väder hela veckan när du varit borta.
You´re not helping. Och det gör det inte att följa med till Hemtex och titta på påslakan heller. Mitt hår blir lockigt och jag vill inte vill inte. Som en tjurig tvååring.

Drar på springskor när jag kommer hem och eftersom ipoden inte har något batteri är det enda jag hör mina andetag och fotsteg mot gruset. Det är varmt. Men jag är envis idag, jag får inte stanna. Om jag stannar har jag gett upp. Om jag inte ens kan klara att springa klart det jag bestämt hur ska jag klara något någonsin då. Hatar prestationsmonstretargumentationen. Men biter ihop och ökar tempot de sista 200 metrarna.

Kommer hem och C har pratat in på mobilsvaret. Kom hit och ät pannkakor och titta på matchen. Ett gemensamt vrål genom alla öppna balkongdörrar och fönster ekar mellan husen när Allbäck nickar in 1-1. Killarna i lägenheten på andra sidan gatan kommer ut på balkongen för att andas innan de springer in igen.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?