tisdag, juni 20

Get your game on..

Kan inte somna natten mot måndag som också är åka-hem-från-Spanien-dagen. Ligger i rummet jag fått ha som mitt och tittar i taket. Kan nästan se Stockholmsmolnet sväva in över sängen. Kliver upp, drar upp balkongdörren så det blir en glipa ut i natten. Medelhavsljuden. Som är hav och måsar och en och annan moped långt bort. Klockan är 02 och tickar iväg mot 03. Stockholmsmolnet svänger in igen och jag vill inte tänka på allt som finns hemma i Sverige. Jag vill vara kvar i bara-vara-Sandra. Inte stressknut, energislut. Efter att ha övertalat mig själv att det inte är en bra idé att stanna i Spanien lyckas jag somna för att vakna 4.5 timme senare av klockan. Mr Pilot och jag är lika trötta i bilen till flygplatsen. Han stilig i pilotskjorta, svarta byxor och svarta skor. Jag bakom pilotglasögon för att inte världen ska se att jag är lite ledsen över att åka.

Somebody once told me
the world is gonna roll me*

Och plötsligt ler han bakom de mörka solglasögonen. Smash Mouth. Från länge sedan. Vi går way back. Han och jag. Kanske är det därför veckan gått så fort. För att han har samma frekvens som jag. För att vi tjafsar som ett gammalt par för att i nästa sekund trakassera varandra till döds så personer omkring oss tappar hakan och väntar på tårar.

You´ll never know if you don´t go
you´ll never shine if you don´t glow*


*Smash mouth - All star

2 kommentarer:

Johannes sa...

Aeropuerto. Sé dice aeropuerto por supuésto!

S sa...

Och jag borde verkligen förstå vad det står utan att hämta ett lexicon, men jag orkar inte.

Översätt?

 
Where The Heck Are You?