tisdag, maj 23

Singin´in the rain - not.

Tre timmar plugg i bibblan. Tre timmar rättegångsspel. Tre timmar seminarium. En heldag.

Och hela tiden regn mot rutorna. Berömmer mig själv för att jag tog med ett paraply när jag skuttar bort till skogshusen för seminariet. Det skvätter över mina fötter när vattendropparna smattrar ner och gör gångvägen till en liten flod. Känner hur fukten skapar en hempermanent på några sekunder. Och när jag tittar i reklamglaset på väg upp mot Fridhemsplan några timmar senare ser jag att det är lockigt. Och tänker att folk måste ju tro att jag stylat det såhär.

Alltså brände jag mig på plattången i onödan i morse.

Regnar det imorgon går jag till skolan utan att fixa håret klädd i min gröna mössa som jag köpte på Hultsfredsfestivalen 2000.

2 kommentarer:

Martin von Krogh sa...

Men det ska ju vara lockigt ju! Så himla fint.

S sa...

Precis en sån kommentar jag hade behövt höra igår när jag kom skuttande mellan vattenpölarna och kände mig minst snygg någonsin.

Tack.

 
Where The Heck Are You?