onsdag, maj 24

Argh

Vaknar flera gånger i natt av att det blåser. Drar täcket över huvudet. Dålig kudde. Byter kudde. Vänder på kudden. Kallare sida. Somnar om. Har glömt ställa mobilen, så snoozar och försover mig.
Ska grupparbeta klockan 10. Tajmar Mörbytåget perfekt. Men så tvärbromsar han vid Östermalmstorg. Det knastrar till i högtalaren och:
"Hoppsan, så kan det gå, där åkte vi in på fel spår, så ni som ska mot Mörby får kliva av på Karlaplan och åka tillbaka..."
Argh.

Får köpa en macka och kaffe som frukost. Möter min grupp, börjar äta mackan. Och inser att det inte sägs något. Så där får jag med en bit macka i kinden börja diskutera uppgiften samtidigt som jag äter och laddar upp med koffein. Och vi kommer långt. Skriver och skriver och ser samtidigt genom takfönstret att det är sol ute. Och flera timmar jobb kvar.
Argh.

2 kommentarer:

ajja sa...

Du kunde ha snabbfikat hos mig på Karlaplan ju. Du e duktig´som pluggar så hårt. Just so you know :) Trevlig rödhelgdag på dig!

S sa...

En snabbfika hade varit perfekt, hade behövt höja koffeinnivån lite där. ;)

Suger i mig berömmet!! Sitter rejält i pluggträsket fram till onsdag när b-uppsatsen ska in.

Trevlig helg du oxå!

 
Where The Heck Are You?