måndag, maj 1

Recension av lördagen - gott och blandat

Fyra små rätter från kvällen:

1.Sitter på bussen och ser att snubben bredvid mig har tre små röda prickar på sitt byxben. Tittar på mina händer. Har skurit mig i fingret på något sätt.
-Det är ingen som har papper eller något?
Mr P kommer rusande som om det gäller något livshotande med ett paket näsdukar. Det slutar inte att blöda.
-Det blöder ju asmycket, titta jag förblöder ju.
Mr M vänder sig om och:
-Alla som rakat sig vet ju hur man gör det där.
Sen tar han jordens minsta pappersuss och trycker fast på mitt finger.
-När den lossnar har det slutat blöda.
Hinner ha den där i kanske 30 sekunder innan Mr K kommer sprättande och nu är du lagad och rycker loss den. Samtidigt som Mr J filmar gatan utanför sittandes i busstrappan och Mr Pilot och Gevalia knyter om sina slipsar för hundrade gången.

2. Mr M klättar upp i en av lianerna i gympasalen på idrottshögskolan samtidigt som en kille kommer rullande över golvet och Gevalia säger:
-Han kommer trilla rakt i ölpölen vi gjorde av misstag med din öl när du var på toa.
-Inte en chans att han kan rulla så långt.
*Plask*
Gevalia ler nöjt och filmar. Samtidigt som Mr M kommer swichande i lianen ut från väggen, samtidigt som Mr K [som tar sitt yrke som lärare på allvar] vrålar från baren jag har ju sagt till att ni inte får knyta knutar på klätterrepen!! och kommer sprintande och lyfter ner den sprattlande Mr M.

3. Mr K lyckas äntligen övertala ett ställe att spela Mr J:s cdskiva med dansband [något vi slog vad om skulle vara helt omöjligt att genomföra]. När jag kommer tillbaka från toan ser jag Mr K och Mr J dansa något som jag tror ska vara bugg. Gevalia kommer fram och:
-Dansar fröken?
-Absolut inte till detta.
En försmak av det ljuva livet dansbandsdansande 50 åringar lever. Fasa.

4. En annan höjdpunkt är när Mr J lyckas fastna med slipsen i gylfen. Fråga inte hur han lyckades. Men det finns säkert på film.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?