lördag, maj 6

Ni vet vad jag menar

Vaknar av telefonen:
-....zzzz.....?
-Upp och hoppa!! GOMORRON!
-Jag är sjuk..typ.
-Ja, du låter risig. Somna om du. Ciao!

Kunde inte somna om, det finns något som lockar, något som drar. Solskenet. Jag har längtat så det här året. Kämpat genom snövallar och under istappar. Klafsat i slask och stått ute vid havet och försökt föreställa mig hur det ser ut där när måsarna kullerbyttar och man nästan kan se över till Öland. Slirat nerför hala tunnelbanerulltrappor bakom gigantiska bollar av dun med ilskna trötta stockholmare i. Öppnat dörren och fått en kaskad horisontellt förorenat regn i ansiktet. Nästan blivit bortblåst av kastvindarna på S:t Eriksbron.

Därför ska jag göra något askorkat. Jag ska åka och fika. För jag måste.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?