lördag, maj 6

HultsfredsRålis

Slänger på mig conversekängor, fula jeans och pilotglasögon. Helt säker på att jag har feber, när jag inte ens går i rulltrappan som jag alltid gör. Betalar matleveransen jag fick igår och sen Muffinbakery. Hämtlatte och morotsmuffins. Vi bestämmer oss för Rålis.

Där regerar engångsgrillar, baginbox, gympadojjor, linnen, dammoln från gruset och hög musik från två stereoanläggningar. Inga designglajjor, högklackade skor eller backslickfrillor. Det är klara Hultsfredsfestival-vibbar. Just idag är det perfekt när jag ser ut som en fraggel i håret. Tyvärr är även en kamera närvarande så jag finns dokumenterad i mitt förkylda skick görandes grimaser.
-Jag har feber. Helt säkert.
-Nope.
-Jo, kolla mina ögon..
-Du ser alltid ut sådär och om du hade feber skulle du inte orka.
-Orka vad?
-Ja, hålla på som du gör. Du är som vanligt.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?