söndag, maj 14

En av de bästa dagarna

Blippar över till femman och det är Big Brother och de har en superstor utomhuspool.

Jag. Vill. Bada.

Det är bland de allra bästa sommardagarna. När M ringer och väcker mig och kom ut till havet nu, sluta sov. Och jag kliver upp. Golvet är solvarmt. Klappar hundarna. Bikini. Shorts. Linne. Solglasögon. Tar bilnyckeln i skåpet i hallen. Sätter mig på det varma bilsätet. Vevar ner rutan till max. Stannar till och köper en vetekrans (som är det obligatoriska skämtet mellan oss). Sen åker bilen nästan av sig själv ut till havet.

Vet inte hur många gånger jag sladdat in på grusplanen, tagit mina grejer och sneddat över berget för att när jag kommer ut mellan träden se M sitta på klippan längst ut mot havet.

Och ta det första hoppet ner i svinkallt vatten. Kasta blåstång på M och sen sitta med benen i vattnet och äta vetekrans och dricka Fanta.

Vissa saker är så enkla.

2 kommentarer:

Johannes sa...

Jag fattar inte hur du kan kolla på det där... och faktiskt uppleva längtan efter något annat än att byta kanal i samband med det.

S sa...

Associationsförmåga. Vettu.

 
Where The Heck Are You?