söndag, maj 7

Boring

Klockan ringer och jag har tvättid. Sorterar tvätt och är så trött så jag vet inte riktigt hur jag sorterar. Orkar inte ens försöka platta till håret, utan det står åt alla håll. Jag ser ut som Plupp. Trillar in i tvättstugan där det är full aktivitet. Hasar fram till mina maskiner och den ena är igång och har precis påbörjat ett program. Vafan?!

Har jag läst fel på min tid? Kollar på tavlan igen. Nope, klockan 12 gröna maskinerna. Mumlar och börjar stoppa in tvätten i den lediga maskinen. Med tanke på att jag ser ut som något man dragit fram ut en grotta så blir jag förvånad när jag hör en röst bakom mig:
-Hej du, det var en kille här och slängde in sin jacka i den maskinen nyss. Så du kan få ta en av mina för jag kan ta den stora maskinen, ska ändå tvätta något stort.
Tittar upp och aha, det är så en ängel ser ut en söndagsförmiddag i en tvättstuga på Kungsholmen.
-Tack, verkligen jättegulligt av dig.
Funderar på om jag själv skulle gjort samma sak, troligen hade jag bara öst in min tvätt och tänkt att det får den personen lösa själv och försvunnit ut med min bakfylla i släptåg. Kanske är han bara väluppfostrad, eller tyckte han synd om mig, eller gillar han arga tjejer med fula [det här är det enda som inte behöver tvättas]kläder.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?