lördag, april 1

Favorit i repris

Har tenta på torsdag igen. Den här gången i kursen psykologisk kunskap i brottsutredningar. Visste precis hur jag skulle känna mig efter tentan i förrgår och att det absolut sista man vill är att ta tag i böcker och börja plugga igen. Men jag ska göra det i alla fall.

Det som kan få det att funka är att det inte är tråkigt. Istället är det nyfiken i en strut-Sandra, jag vill veta och jag vill förstå.

Som när jag var liten och:
-E de? [Vad är det?]
Det var mitt favorituttryck och jag hängde efter min tålmodiga pappa och E de? E de? E de? och han pekade och förklarade.

Samma känsla nu.

2 kommentarer:

eff sa...

Mina första ord exakt. Fast mer östgötskt "Ä dä?" då. Fortfarande känns det som just den frasen definierar mig ganska bra mest jämt.

S sa...

Haha!

Samma här. En mycket användbar fras.

 
Where The Heck Are You?