lördag, april 1

Fallgropar

Blå himmel. Fem grader. Nu måste det ju vara våren. Fick sms om fika på Blåbär, men måste ha karaktär och plugga. Jag har många svagheter, men vissa får mig ur balans mer än andra:

1. Kaffe. Säg att det är fika på gång eller att du bjuder på kaffe, så kommer jag som ett skott. Lite osund min kärlek till koffein.

2. Skor. Att titta på skor. Köpa skor. Och nu är det säsong. Massa jättesöta vårskor äntligen. För skoshopping skulle jag kunna offra mycket pluggtid. Och under rådande ekonomiska situation, så är det kraftiga restriktioner gällande vilka affärer jag får gå i.

3. Mr Pilots övertalningsförmåga. Bestämmer mig för NEJ, men slutar alltid med att han men det kommer bli jättekul, vi ska till ett sunkigt ölhak och sen ska vi lira biljard och du kommer gilla dem som ska med och jag säger jag vet inte riktigt (har insett att det är precis här jag halkar dit). Hur han lyckades få mig att hänga med fyra dagar innan gigantiska tentan är fortfarande amazing.

4. Hundar. Var så ledsen i tisdags när vi var ute och gick runt Kungsholmen för min jacka, men så kommer en man gående mot oss med jordens största Leonberger och jag blir småbarnslycklig. Och J bara stirrar och är det allt som krävs, en hund?

1 kommentar:

Johannes sa...

Det är läskigt hur glad man blir av att vara omnämnd i din blogg :) Faktiskt. Hoppas du haft en prima kväll. Min dag har rockat. Många löv /J

 
Where The Heck Are You?