tisdag, mars 7

Leka rättegång

Jag ska spela rättegångsspelet på måndag. Tillsammans med två andra personer ska jag företräda ett bolag som författat ett manus för en tv-serie till ett tv-bolag och nu författat manus för en fortsättning av serien, men sålt fortsättningen till ett annat tv-bolag.

Så nu är manusförfattarna (vi) och det första tv-bolaget i luvven på varandra. Vi tycker si och så och jadajada. De tycker allt annat än si och så och jadajada.

Så på måndag är det dags, då ska vi bråka i rätten.

Ska bli kul att se vilka som är mina ombudskollegor. Förra gången när vi spelade rättegångsspel och min tilldelade kollega ska hålla sitt förhör, eftersom vi genomtänkt delat upp processen mellan oss, vänder han sig till mig och viskar:
-Kan inte du ta det?
-Va?
-Kan inte du ta det, jag är så dålig på sånt här..
-Du skojar?!
-Neh, jag är inte förberedd.
Ville helst av allt strypa honom med hans stickade mössa.

Behöver jag säga att vi förlorade spelet.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?