fredag, mars 17

Calmate

Världen är inte alltid rättvis ens inom juridikvärlden. Vissa i min grupp blev tillslängda en PM-uppgift i sista minuten inför måndagens rättegångsspel. För tolv lyckliga personer innebar det plötsligt att de skulle förbereda även det andra spelet och detta i form av en tre sidor lång utredning. Självklart var jag en av de lyckliga.

Så efter att ha svurit i telefonen med D och surat över hur orättvist det är att bara vissa måste, insåg jag att det mest effektiva var att hålla klaffen och rikta den ARGA energin på att få ihop tre sidor istället.

Så nu har jag suttit hela kvällen, med två snusande hundar vid fötterna och skrivit och argumenterat. Ofta i utkanterna av juridikdjungeln, sen har jag lyckats hacka mig igenom lianer och skutta på krokodiler över till den trygga Rättsbanken, där jag hittat praxis och lagstöd.

Och nu är jag......(vågar inte riktigt tro det själv)....KLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR!

Karatespark i magen på prestationsmonstret. Kiaaaaaaaaai!

 
Where The Heck Are You?