lördag, februari 11

Morgonrutin

Vaknar. Inte av grannens bankande. Det är tyst, men solen skiner in genom fönstret. Rullar runt i min täckeskorv. Det är blå himmel. Fortfarande Narnia-snö och 3.6 minus.

Fixar gröt. Där ser ni, jag har en morgonrutin nu. Det är vuxenpoäng på det. Nu är det sällan jag rusar iväg med en banan och en Jalla. Eller ännu värre en ostfralla.

När jag bodde hemma brukade underbara pappa förbereda våra frukostar. Detta gick till så att han dukat fram åt och oss, gjort i ordning mackor och sen dukat undan det vi inte behövde för att vi skulle slippa göra det. Förstår inte hur han orkade.

Mina morgonrutiner på gymnasiet var helt katastrofala. Jag brukade vakna 7.55 en bra dag, och det gav mig en kvart innan jag var tvungen att cykla till skolan. Så de där mackorna var räddningen. Hur sent jag än vaknat kunde jag alltid ta en macka med mig.

Sen kom jag cyklande ner för backen för att mötta A, men en ostmacka i handen.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?