lördag, januari 28

This is me

Four jobs you have had in your life:
1. Lärarassistent för årskurs 1-6. De små ligisterna använde ett språk som skulle få fångarna på Kumla att rycka till. Insåg att jag inte vill bli lärare.
2. Radioreporter på SR Kalmar. Fick lära mig att om man har gjort på ett sätt i all evighet så finns det ingen anledning att göra på något annat sätt någonsin, inte ens om det nya sättet skulle vara överlägset.
3. Kassaansvarig på ICA. Kan ses som i en grundkurs i hur man hanterar pensionärer som ska betala 233 kronor med 50öringar eller när man har en kö på 12 personer har glömt katrinplommon och ska hasa iväg och hämta.
4. -

Four movies you could watch over and over:
1. Reality Bites. För kommentaren "A couple of smokes, a cup of coffee, and a little bit of conversation. You and me and five bucks."
2. Garden State
3. Döda poeters sällskap
4. Ice Age. Dronterna kickar ass.

Four places you have lived:
1. Skåne, medan mamma pluggade till läkare i Lund. Lärde mig att jorden nog visst är platt som en pannkaka. Och gul. Nu vet jag att det var raps.
2. Studentkorridor i Linköping. Där jag spenderade min tid med att vara kär och lägga grunden för ett nästan sjukligt kaffeberoende.
3. Lilla Essingen.
4. Bäjbyetta på Kungsholmen, som jag nästan kallar hemma nu.

Four TV shows you love to watch:
1. Scrubs
2. Nyheterna
3. Advokaterna
4. Sex and the city

Four places you have been on vacation:
1. Rio de Janeiro, där vi bodde på Hotel Gloria precis nere vid vattnet. Galnaste taxichaufförerna. Finaste stränderna. Godaste drinkarna.
2. New York, bodde mitt på Manhattan i en lånad lägenhet. Vaknade varje natt av att brandbilar och polisbilar från stationen under huset brände iväg. En vecka som kändes som en dag. Gick runt med stora ögon och försökte se allt. Minns bäst Starbucks och fåtöljerna och deras Frappe.
3. Lefkas. Med C. Vi fick varje kväll på alla resturanger sitta längst ut mot gatan och fungera som någon form av inkastare. Mysko.
4. Öland. Det är inte sommar om jag inte fått köra bilen över ölandsbron och sen äta glass och dricka kaffe på Ebbas i Borgholm.

Four websites you visit daily:
1. www.mil.se
2. www.google.com
3. www.mail.yahoo.com
4. Glamourbloggen

Four of your favorite foods:
1. Kroppkakor
2. Falafelrulle med goda såsen
3. Veggolasagne
4. Glass

Four places you would rather be right now:
1. Hotel Glória i Rio de Janeiro.
2. I en stor grym lägenhet med trägolv i Vasastan, som hokuspokus blivit min.
3. I Italien och ta en kaffe med juristbaben.
4. I Göteborg och ta en öl med P, det var länge sedan.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?