lördag, december 10

Förträng, förvräng

Dags att lägga i en högre växel. Luften gick helt ur mig igår efter att ha läst Habermas text. Men jag m-å-s-t-e bara försöka få undan en uppgift till. Denna gången om civil olydnad och direkt aktion. Verkligen sånt man vill prioritera en lördagkväll. Kan inte ens motivera för mig själv vad jag pysslar med.

Måste försöka övertyga mig själv om att det inte är lika hemskt som det verkar att sitta med ännu en uppgift ännu en lördag. Måste definitivt låta bli att tänka på att det är en uppgift till kvar.

Vilket innebär att troligen även nästa lördag..

Bah.

2 kommentarer:

Linnea sa...

Kànns det bàttre om jag beràttar att jag nu suttit av fem timmar tillsammans med mina klottriga anteckningar och den gulliga 500-sidorsklumpen "diritto pubblico comparato"? Jag sàger bara ett: om de stàller en fràga som ròr vad som helst mellan sidan 171 och 430 sà àr jag kòrd. Pà riktigt. :)

S sa...

hahaha! tack, mjo...kanske lite bättre. ;)

 
Where The Heck Are You?