måndag, november 28

Tankepingpong

Somnade inte förrän 05 igår. Tankepingpong. Vilket innebar att jag inte var sugen på att gå upp idag. Alls. Vaknade av mobilen och hemtelefonen i kombination. Lovade att komma och fika. Halkar bokstavligen ut i snön från soprummet. Shit. Allt är vitt.

Drar på mig nissemössan och sladdar ner för backen mot tbanan. Inser att jag tagit fel stövlar och minns varför jag inte använt dem på länge. För att de i princip skär in i hälen. S-k-ä-r.

Men traskar vidare. Så ringer mobilen. Då håller jag i mina vantar, ipod, metro och nycklarna. Lyckas fippla upp mobilen och trycka på luren, men tappar greppet om den och får fånga den i luften. Svär samtidigt.
-Eh...hej. Vad gör du?
-Det är ju värsta (censur)vädret.
-Mhm, jag har en fråga om juridik.

Ridå.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?