söndag, november 27

Make up

Står och dansar till rutten discomusik när en lång kille kommer fram till mig. Tror först att jag fått tinnitus av musiken och blivit lomhörd, men när han upprepar frågan klickar det in att han frågar om läppglans. Jag är glad att jag inte har en bild på mig i det ögonblicket, måste sett ut som en fågelholk. Stänger munnen fort och nickar.

Rotar i väskan. Hittar den lilla tuben. Fipplar av locket så det flyger och landar mellan fötterna på en kille som dansar bredvid. Kastar mig ner efter det och lyckas fånga det mot hans sko.
Håller sedan fram tuben till den långa snubben.
-Vilken färg är det?
-Eh...det är nog ofärgat.

Det går inte bra för honom. Man måste trycka med lite snits för att få ut något.
-Nej, det går inte bra det här, så du får göra det, beslutar han och ger mig tuben.
-Ah. Shit, du är väldigt lång, jag når knappt upp ju.
Han skrattar och böjer på knäna.

Resultatet blir kalasfint och han är nöjd och försvinner bort i vimlet.

3 kommentarer:

S sa...

Kunde varit, men misstänker starkt att han var intresserad av någonannan. En snubbe. :)

oscar sa...

sandra pratar med sandra. Misstänker starkt att han inte misstänkte att du var en snubbe.

S sa...

Japp, han var på jakt efter en snubbe. Trust me. Han bara utnyttjade mig för att komma åt läppglans.

 
Where The Heck Are You?